|
ביטוח רכב
רכבך הוא אחד מפריטי הרכוש העיקריים בהם אתה מחזיק,אך דווקא הוא חשוף לגניבות בעומדו בחוץ מוגן באופן מוגבל וכשהוא נוסע על הכביש בתנועה הצפופה של ישראל.שוק ביטוח הרכב היום שווה השוואת תנאים ומחירים,שכן התחרות בין חברות הביטוח גורמת לפעמים להפרשים ניכרים בתנאי הביטוח ובמחיריו.אנו במיפרייס ריכזנו עבורכם את חברות הביטוח הגדולות בשוק ביטוח הרכב. בחרו שירות מלאו את פרטייכם ותנו לחברות המובילות בשוק לחזור אליכם בהקדם.
כיום, עם התפתחות שוק חברות הביטוח, אנו נמצאים בעיצומה של תחרות בין חברות הביטוח על כיסם של בעלי הרכבים. לכן חשוב לבחון ולבדוק אילו הצעות מציעות חברות הביטוח, בטרם חותמים על ביטוח רכב. רכשתם את רכב החלומות שלכם? על מנת שתוכלו לנהוג בו יש לבטח אותו. ישנם שלושה סוגי ביטוחים, וחשוב לדעת מה הוא כל ביטוח, ומה יש לבדוק בהצעות של חברות הביטוח. כל בעל רכב מחויב לבטח את עצמו ואת רכבו. אילו סוגי ביטוחים קיימים? מה חובה לעשות, ומה צריך לבחון כאשר עושים ביטוח רכב? כל מי שהיה מעורב בעבר בתאונה דרכים בה רכבו נפגע יודע עד כמה האירוע יכול להיות מלחיץ עד טראומתי, גם כאשר הוא עצמו לא נפגע כלל בתאונה . תחילה שומעים את המכה שהרכב מקבל כתוצאה מהמפגש עם הרכב השני, ולאחר מכן מתחילות התהיות : כיצד לא שמנו לב, הרי נסענו במהירות המותרת, מבטנו היה כל הזמן על הכביש, איך בכל זאת קרתה התאונה ? בשנים האחרונות בוחרים אנשים רבים לנסוע לחו"ל ולשכור רכב. שכירת הרכב מאפשרת להם להגיע בכוחות עצמם לכל מקום, לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית, וחשוב מכך, להגיע אל מקומות אשר לא בהכרח ניתן להגיע אליהם בעזרת תחבורה ציבורית. לשם השכרת רכב יש צורך לעשות ביטוח רכב לחו"ל, הן עבור הרכב והן עבור עצמנו. אנשים העוברים תאונת דרכים חייהם וחיי משפחתם הופכים קשים מנשוא. מי שעובר תאונה עובר טראומה שקשה לתאר. מדובר לא רק בפגיעות פיזיות קשות, אלא גם בטראומות נפשיות, שקשה מאוד להשתחרר מהן. לכן התמיכה בנפגעי תאונות הדרכים צריכה להיות מוחלטת, בוודאי כאשר מדובר במימון תקופת השיקום שלהם. על מנת לנהוג ברכב אשר זה עתה רכשנו עלינו לבטח אותו בביטוח חובה. חוקי מדינת ישראל מחייבים אותנו לעשות ביטוח זה כבעלי רכב, ועלינו לחדש אותו בכל שנה בחברת הביטוח שלנו. ביטוח חובה הוא אחד מביטוחי הרכב אשר מטרתם להגן על בעל הרכב מפני תביעות אפשריות של מי אשר נפגע מן הרכב. רכישת רכב מחייבת את הנהג בכמה פעולות נוספות לפני שיוכל גם לנהוג ברכב ולא רק להיות בעל רכב. אחת הפעולות הנדרשות כדי לנהוג ברכב היא ביטוחו בביטוח מקיף. ביטוח שמכיל את כל רוב האירועים בהם רכבנו יכול להיות מעורב. ביטוח זה נעשה במסגרת חברת הביטוח שלנו, כחלק מהביטוחים לרכב. כל מי שעבר פעם תאונת דרכים עם רכבו יודע עד כמה מצב זה יכול להיות נעים ולא פשוט הן בעת התאונה והן לאחריה. אומנם אנו יכולים להיות זהירים ולשמור שלא לגרום לתאונות, אך מאחר ואין זה תלוי רק בנו- על מנת להקל את המצב מומלץ שלפחות חברת הביטוח תהיה חזקה וטובה יותר על מנת שהטיפול אחרי התאונה לא יהיה קשה וארוך. כאשר אנו מעורבים בתאונת דרכים הדבר הראשון שאנו חושבים עליו הוא האם הנוסעים שעמנו או אנו נפגענו בתאונה, והאם הרכב שלנו נפגע. אם לא נפגענו אנו יכולים להתפנות לבדוק את מידת הפגיעה ברכב. אנו יודעים שלא משנה מה מידת הפגיעה ברכב- יש מי שישלם על כך- חברת הביטוח כמובן, וזאת בעזרת ביטוח צד ג' של הנהג אשר פגע בנו. בדיוק כפי שחברת הביטוח שלנו הייתה משלמת אילו אנו היינו הרכב הפוגע. כמה פעמים בחיים קרה לכם שפגעתם קלות ברכב של נהג אחר, החלפתם פרטים עם הנהג הנפגע, האמנתם שהעניין ייגמר במהירות ובפשטות, אך מהר מאוד גיליתם שהנהג השני החליט לנצל את התאונה הזאת כדי לערוך לרכב שלו שיפוץ כללי על חשבון הביטוח שלכם ועל חשבונכם? מקרים כאלה קורים לא פעם אם לא יודעים כיצד לנהוג אחרי תאונה. אנשים רבים יודעים שהיום אין צורך לפנות לחברת ביטוח כדי לעשות ביטוח. זה אומנם נשמע מופרך ומוזר, אך זה נכון. ישנן מספיק דרכים לבטח את עצמנו בלי לגשת כלל לחברת ביטוח. אין הבדל בפוליסות, לעיתים אין הבדל בשירות, ומה שבטוח- זה חוסך זמן רב, ולעיתים אף חוסך לנו כסף. עבור בעל רכב, אחת ההחלטות הקשות ביותר היא בחירה של חברת ביטוח אשר בה הם יערכו את פוליסות ביטוח הרכב שלהם. תוצאות החלטה זו ישפיעו עליו למשך שנה שלמה, שנת הביטוח, ולעיתים החלטה זו תהיה קריטית ברגעים הכי קשים עבור בעל הרכב, רגעים כמו גניבת רכב או, חלילה, תאונת דרכים. חברת הביטוח נתפסת על ידי רבים כמין גוף ערטילאי, לא פרטי, אשר "מצווה" לגנוב ממנו. לדעתם איש אינו ניזוק מהתרמית, והדימוי של חברות הביטוח לא מוסיף להנחה זו. למעשה תרמית של חברת הביטוח היא גניבה לכל דבר בעיני החוק, ומי שמפסיד ממנה הוא הציבור, והרמאי בכלל זה. אחת ההחלטות הקשות והחשובות שאנו מקבלים אחרי שאנו רוכשים רכב היא עם איזו חברת ביטוח לעבוד. החלטה זו יכולה להשפיע רבות על האופן בו ננהג, אך יתרה מזו, על האופן בו הרכב יהיה מטופל, על האופן בו אנו נהיה מטופלים, וכמובן, על מד הדאגה שלנו בימים בהם נחזיק ברכב ונצטרך לדאוג לו. ביטוח מקיף אזרחי ישראל אוהבים מכוניות. אפשר לראות זאת לפי כמות המכוניות שעל הכבישים, כמות מוספי הרכב אשר נוסדו בשנים האחרונות הן כמוספים בודדים והן כחלק מן העיתונים הממסדיים, ואפשר לראות זאת לפי כמות התחלופה ברכבים. ולמען האמת, איך אפשר שלא לאהוב מכוניות? אחד המקצועות החשובים ביותר בתחום הביטוח, הן עבור המבוטח והן עבור חברת הביטוח, הוא השמאי. השמאי הוא מי שמחליט מהי מידת הנזק באם הוא נגרם, והוא זה אשר מדווח לחברת הביטוח כמה עליה לשלם עבור האירוע. בכל ביטוח רכוש שהוא מקצוע השמאי מהווה את אחד מן המוקדים של הביטוח עצמו, אך כאשר מדובר בתחום ביטוח רכב- מקצוע השמאי תופס מקום מרכזי ביותר. רוב המחזיקים ברכב מבטחים את עצמם בשלושה סוגי ביטוח, כידוע לכולם: ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. למעשה הם מחויבים לעשות רק ביטוח אחד- ביטוח חובה. אלה המבטחים את עצמם בשלושת הביטוחים אומנם משלמים סכום חודשי גבוה יותר אך הם מכוסים לכל מקרה. מה קורה לאלה המבטחים את עצמם בביטוח החובה בלבד? כיצד הם אמורים לנהוג? רגע אחרי התאונה אנו שואלים את עצמנו: למה עשינו את זה? למה נסענו מהר מדי? למה לא האטנו? למה לא אותתנו בזמן? השאלות האלה באות ,לצערנו, תמיד רגע אחרי שאנו גורמים לתאונה, וחס וחלילה פוגעים במישהו או נפגעים בעצמנו. באותם רגעים אנו מבינים ביתר שאת את החשיבות של נהיגה זהירה. מי שעוקב אחרי מוספי הרכב למיניהם יודע שזה זמן רב כלי הרכב שלנו אינם עוד רק לצורכי נסיעות. כיום הם משמשים אותנו להרבה יותר מזה. הם יכולים להיות משרד, הם יכולים להיות תחליף לבית לזמן קצר, השאלה איזה תחליף אנו רוצים שהם יהיו. לא לחינם שר שלמה ארצי לפני כמה שנים: "המכונית היא בית".
|
|
|
|
|