כיום, עם התפתחות שוק חברות הביטוח, אנו נמצאים בעיצומה של תחרות בין חברות הביטוח על כיסם של בעלי הרכבים. לכן חשוב לבחון ולבדוק אילו הצעות מציעות חברות הביטוח, בטרם חותמים על ביטוח רכב. רכשתם את רכב החלומות שלכם? על מנת שתוכלו לנהוג בו יש לבטח אותו. ישנם שלושה סוגי ביטוחים, וחשוב לדעת מה הוא כל ביטוח, ומה יש לבדוק בהצעות של חברות הביטוח. כל בעל רכב מחויב לבטח את עצמו ואת רכבו. אילו סוגי ביטוחים קיימים? מה חובה לעשות, ומה צריך לבחון כאשר עושים ביטוח רכב? כל מי שהיה מעורב בעבר בתאונה דרכים בה רכבו נפגע יודע עד כמה האירוע יכול להיות מלחיץ עד טראומתי, גם כאשר הוא עצמו לא נפגע כלל בתאונה . תחילה שומעים את המכה שהרכב מקבל כתוצאה מהמפגש עם הרכב השני, ולאחר מכן מתחילות התהיות : כיצד לא שמנו לב, הרי נסענו במהירות המותרת, מבטנו היה כל הזמן על הכביש, איך בכל זאת קרתה התאונה ? בשנים האחרונות בוחרים אנשים רבים לנסוע לחו"ל ולשכור רכב. שכירת הרכב מאפשרת להם להגיע בכוחות עצמם לכל מקום, לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית, וחשוב מכך, להגיע אל מקומות אשר לא בהכרח ניתן להגיע אליהם בעזרת תחבורה ציבורית. לשם השכרת רכב יש צורך לעשות ביטוח רכב לחו"ל, הן עבור הרכב והן עבור עצמנו. אנשים העוברים תאונת דרכים חייהם וחיי משפחתם הופכים קשים מנשוא. מי שעובר תאונה עובר טראומה שקשה לתאר. מדובר לא רק בפגיעות פיזיות קשות, אלא גם בטראומות נפשיות, שקשה מאוד להשתחרר מהן. לכן התמיכה בנפגעי תאונות הדרכים צריכה להיות מוחלטת, בוודאי כאשר מדובר במימון תקופת השיקום שלהם. על מנת לנהוג ברכב אשר זה עתה רכשנו עלינו לבטח אותו בביטוח חובה. חוקי מדינת ישראל מחייבים אותנו לעשות ביטוח זה כבעלי רכב, ועלינו לחדש אותו בכל שנה בחברת הביטוח שלנו. ביטוח חובה הוא אחד מביטוחי הרכב אשר מטרתם להגן על בעל הרכב מפני תביעות אפשריות של מי אשר נפגע מן הרכב. רכישת רכב מחייבת את הנהג בכמה פעולות נוספות לפני שיוכל גם לנהוג ברכב ולא רק להיות בעל רכב. אחת הפעולות הנדרשות כדי לנהוג ברכב היא ביטוחו בביטוח מקיף. ביטוח שמכיל את כל רוב האירועים בהם רכבנו יכול להיות מעורב. ביטוח זה נעשה במסגרת חברת הביטוח שלנו, כחלק מהביטוחים לרכב. כל מי שעבר פעם תאונת דרכים עם רכבו יודע עד כמה מצב זה יכול להיות נעים ולא פשוט הן בעת התאונה והן לאחריה. אומנם אנו יכולים להיות זהירים ולשמור שלא לגרום לתאונות, אך מאחר ואין זה תלוי רק בנו- על מנת להקל את המצב מומלץ שלפחות חברת הביטוח תהיה חזקה וטובה יותר על מנת שהטיפול אחרי התאונה לא יהיה קשה וארוך. כאשר אנו מעורבים בתאונת דרכים הדבר הראשון שאנו חושבים עליו הוא האם הנוסעים שעמנו או אנו נפגענו בתאונה, והאם הרכב שלנו נפגע. אם לא נפגענו אנו יכולים להתפנות לבדוק את מידת הפגיעה ברכב. אנו יודעים שלא משנה מה מידת הפגיעה ברכב- יש מי שישלם על כך- חברת הביטוח כמובן, וזאת בעזרת ביטוח צד ג' של הנהג אשר פגע בנו. בדיוק כפי שחברת הביטוח שלנו הייתה משלמת אילו אנו היינו הרכב הפוגע. כמה פעמים בחיים קרה לכם שפגעתם קלות ברכב של נהג אחר, החלפתם פרטים עם הנהג הנפגע, האמנתם שהעניין ייגמר במהירות ובפשטות, אך מהר מאוד גיליתם שהנהג השני החליט לנצל את התאונה הזאת כדי לערוך לרכב שלו שיפוץ כללי על חשבון הביטוח שלכם ועל חשבונכם? מקרים כאלה קורים לא פעם אם לא יודעים כיצד לנהוג אחרי תאונה. מי שרוכש רכב יודע שהדבר הראשון עליו לעשות עם רכישת הרכב הוא ביטוח . רק אחרי שיעשה ביטוח חובה הוא יוכל לנהוג ברכב, ורק עם יעשה ביטוח מקיף הוא יוכל לישון בלילה בשקט, בידיעה שהרכב שלו שמור, או לפחות הוא יזכה לראות את כספו בחזרה במידה ויפרצו או יגנבו לו את הרכב . עבור בעל רכב, אחת ההחלטות הקשות ביותר היא בחירה של חברת ביטוח אשר בה הם יערכו את פוליסות ביטוח הרכב שלהם. תוצאות החלטה זו ישפיעו עליו למשך שנה שלמה, שנת הביטוח, ולעיתים החלטה זו תהיה קריטית ברגעים הכי קשים עבור בעל הרכב, רגעים כמו גניבת רכב או, חלילה, תאונת דרכים. כל מי שרוכש רכב מחויב לעשות ביטוח רכב . לכן חשוב שיהיו בידיו התשובות הנכונות, בטרם הוא הולך לעשות ביטוח לרכב שלו . הרכב שלנו הוא אמצעי התחבורה הנוח ביותר. הוא גם הרכוש היקר ביותר שבבעלותנו, אחרי הדירה שלנו כמובן. לרובנו יש רכב- אם פרטי ואם כזה שניתן לנו על ידי מקום העבודה שלנו. אנחנו משתדלים לשמור עליו, אך לא תמיד תלויים הדברים בנו. כרכוש העומד מחוץ לבית ונוסע על הכבישים הצפופים של ארצנו, הרכב שלנו פגיע מאד: הוא עלול להיפגע כתוצאה מתאונה או מפגעי טבע, להיגנב או אף לפגוע באחרים. לא פעם אנו נתקלים במקרים בהם חברות שירותיות טועות באופן מתן השירות שלהם. אנו קוראים על כך בעיתון או רואים זאת בתחקירי טלוויזיה. לא פעם אנו שמחים שלא אנחנו הנפגעים מכך, לפעמים יש גם לנו סיפור דומה לספר לחברים. סוג אחד של ספקי השירות אשר טועים ביחסם אל הצרכן הוא חברות הביטוח. אין מדובר בטעויות גורליות כמובן, אך עלינו לשים לב לפרטים על מנת שהן לא יקרו, ולא פחות חשוב- עלינו לדעת לעמוד על זכויותינו כאשר הן קורות. ישנם כללים מסוימים להגשת תביעה לחברת הביטוח ולהתנהלות עד קבלת הפיצוי על הפגיעה הזאת. אם נפעל לפיהם – הטיפול בתביעה יהיה יעיל ומהיר ככל האפשר, עם מינימום של סיבוכים. כללים אלה חשובים לא רק לשם הסדר הנכון של התביעה אלא גם כדי שיעמדו בכללים המשפטיים שנקבעו על פי בית המשפט וחוקי המדינה. ברשותנו רכב יקר, אשר אנו נוסעים בו בכבישים עמוסים, מחנים אותו בצידי הכביש או במגרשי חניה מלאים, אשר דורשים תמרון וירטואוזי כדי להיכנס ולצאת מתוכם, ובכלל- הרכב שלנו חשוף לנזקים אשר עלולים להיגרם על ידינו ועל ידי אחרים. מכיוון שהשקענו את מיטב כספנו ברכב, הרי הכרחי לבטח אותו מפני כל דבר העלול לפגוע בו ולהסב לנו נזקים כלכליים כבדים. רגע אחרי התאונה אנו שואלים את עצמנו: למה עשינו את זה? למה נסענו מהר מדי? למה לא האטנו? למה לא אותתנו בזמן? השאלות האלה באות ,לצערנו, תמיד רגע אחרי שאנו גורמים לתאונה, וחס וחלילה פוגעים במישהו או נפגעים בעצמנו. באותם רגעים אנו מבינים ביתר שאת את החשיבות של נהיגה זהירה. תאונת דרכים היא אירוע קשה וטראומטי לכל המעורבים בה, אם הם אשמים בה או לא. אם הינכם מעורבים בתאונה חלילה נסו להירגע ולהפעיל שיקול דעת. זכרו כי פעולותיכם המידיות יקבעו את יעילות הטיפול בכם בחברת הביטוח. אז מה צריך לעשות?
|