|
|
ביטוח רכב
רכבך הוא אחד מפריטי הרכוש העיקריים בהם אתה מחזיק,אך דווקא הוא חשוף לגניבות בעומדו בחוץ מוגן באופן מוגבל וכשהוא נוסע על הכביש בתנועה הצפופה של ישראל.שוק ביטוח הרכב היום שווה השוואת תנאים ומחירים,שכן התחרות בין חברות הביטוח גורמת לפעמים להפרשים ניכרים בתנאי הביטוח ובמחיריו.אנו במיפרייס ריכזנו עבורכם את חברות הביטוח הגדולות בשוק ביטוח הרכב. בחרו שירות מלאו את פרטייכם ותנו לחברות המובילות בשוק לחזור אליכם בהקדם.
כיום, עם התפתחות שוק חברות הביטוח, אנו נמצאים בעיצומה של תחרות בין חברות הביטוח על כיסם של בעלי הרכבים. לכן חשוב לבחון ולבדוק אילו הצעות מציעות חברות הביטוח, בטרם חותמים על ביטוח רכב. רכשתם את רכב החלומות שלכם? על מנת שתוכלו לנהוג בו יש לבטח אותו. ישנם שלושה סוגי ביטוחים, וחשוב לדעת מה הוא כל ביטוח, ומה יש לבדוק בהצעות של חברות הביטוח. כל בעל רכב מחויב לבטח את עצמו ואת רכבו. אילו סוגי ביטוחים קיימים? מה חובה לעשות, ומה צריך לבחון כאשר עושים ביטוח רכב? כל מי שהיה מעורב בעבר בתאונה דרכים בה רכבו נפגע יודע עד כמה האירוע יכול להיות מלחיץ עד טראומתי, גם כאשר הוא עצמו לא נפגע כלל בתאונה . תחילה שומעים את המכה שהרכב מקבל כתוצאה מהמפגש עם הרכב השני, ולאחר מכן מתחילות התהיות : כיצד לא שמנו לב, הרי נסענו במהירות המותרת, מבטנו היה כל הזמן על הכביש, איך בכל זאת קרתה התאונה ? בשנים האחרונות בוחרים אנשים רבים לנסוע לחו"ל ולשכור רכב. שכירת הרכב מאפשרת להם להגיע בכוחות עצמם לכל מקום, לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית, וחשוב מכך, להגיע אל מקומות אשר לא בהכרח ניתן להגיע אליהם בעזרת תחבורה ציבורית. לשם השכרת רכב יש צורך לעשות ביטוח רכב לחו"ל, הן עבור הרכב והן עבור עצמנו. אנשים העוברים תאונת דרכים חייהם וחיי משפחתם הופכים קשים מנשוא. מי שעובר תאונה עובר טראומה שקשה לתאר. מדובר לא רק בפגיעות פיזיות קשות, אלא גם בטראומות נפשיות, שקשה מאוד להשתחרר מהן. לכן התמיכה בנפגעי תאונות הדרכים צריכה להיות מוחלטת, בוודאי כאשר מדובר במימון תקופת השיקום שלהם. על מנת לנהוג ברכב אשר זה עתה רכשנו עלינו לבטח אותו בביטוח חובה. חוקי מדינת ישראל מחייבים אותנו לעשות ביטוח זה כבעלי רכב, ועלינו לחדש אותו בכל שנה בחברת הביטוח שלנו. ביטוח חובה הוא אחד מביטוחי הרכב אשר מטרתם להגן על בעל הרכב מפני תביעות אפשריות של מי אשר נפגע מן הרכב. רכישת רכב מחייבת את הנהג בכמה פעולות נוספות לפני שיוכל גם לנהוג ברכב ולא רק להיות בעל רכב. אחת הפעולות הנדרשות כדי לנהוג ברכב היא ביטוחו בביטוח מקיף. ביטוח שמכיל את כל רוב האירועים בהם רכבנו יכול להיות מעורב. ביטוח זה נעשה במסגרת חברת הביטוח שלנו, כחלק מהביטוחים לרכב. כל מי שעבר פעם תאונת דרכים עם רכבו יודע עד כמה מצב זה יכול להיות נעים ולא פשוט הן בעת התאונה והן לאחריה. אומנם אנו יכולים להיות זהירים ולשמור שלא לגרום לתאונות, אך מאחר ואין זה תלוי רק בנו- על מנת להקל את המצב מומלץ שלפחות חברת הביטוח תהיה חזקה וטובה יותר על מנת שהטיפול אחרי התאונה לא יהיה קשה וארוך. כאשר אנו מעורבים בתאונת דרכים הדבר הראשון שאנו חושבים עליו הוא האם הנוסעים שעמנו או אנו נפגענו בתאונה, והאם הרכב שלנו נפגע. אם לא נפגענו אנו יכולים להתפנות לבדוק את מידת הפגיעה ברכב. אנו יודעים שלא משנה מה מידת הפגיעה ברכב- יש מי שישלם על כך- חברת הביטוח כמובן, וזאת בעזרת ביטוח צד ג' של הנהג אשר פגע בנו. בדיוק כפי שחברת הביטוח שלנו הייתה משלמת אילו אנו היינו הרכב הפוגע. רגע אחרי התאונה אנו שואלים את עצמנו: למה עשינו את זה? למה נסענו מהר מדי? למה לא האטנו? למה לא אותתנו בזמן? השאלות האלה באות ,לצערנו, תמיד רגע אחרי שאנו גורמים לתאונה, וחס וחלילה פוגעים במישהו או נפגעים בעצמנו. באותם רגעים אנו מבינים ביתר שאת את החשיבות של נהיגה זהירה. מי שעוקב אחרי מוספי הרכב למיניהם יודע שזה זמן רב כלי הרכב שלנו אינם עוד רק לצורכי נסיעות. כיום הם משמשים אותנו להרבה יותר מזה. הם יכולים להיות משרד, הם יכולים להיות תחליף לבית לזמן קצר, השאלה איזה תחליף אנו רוצים שהם יהיו. לא לחינם שר שלמה ארצי לפני כמה שנים: "המכונית היא בית". אחרי שרוכשים רכב לא נותר אלא לעשות ביטוח רכב כדי שנוכל לעלות איתו על הכביש. ביטוחי הרכב מאפשרים לנו לנהוג ברכב שכן הם מגנים עלינו ועל הנוסעים עמנו, על הנהגים והולכי הרגל שמחוץ לרכב, ועל כלי הרכב שעומדים עמנו בכביש. אך האם זה מספיק כדי לעלות על הכביש? האם כאשר יש לנו ביטוח רכב זה אומר שאנחנו מספיק בטוחים? תאונת דרכים היא אירוע קשה וטראומטי לכל המעורבים בה, אם הם אשמים בה או לא. אם הינכם מעורבים בתאונה חלילה נסו להירגע ולהפעיל שיקול דעת. זכרו כי פעולותיכם המידיות יקבעו את יעילות הטיפול בכם בחברת הביטוח. אז מה צריך לעשות? אחד החששות הגדולים ביותר של בעלי רכב בימנו הוא שרכבם ייגנב. כל מי שמחזיק רכב מודע למכת גניבות הרכב השוררת בישראל, מכה שעדיין לא נמצאה לה תרופה אמיתית. מי שרכבו נגנב נשאר חסר אונים, שכן מלבד לפנות למשטרה כדי שתעניק לו אישור על גניבת הרכב עבור הביטוח אין הוא יכול לעשות הרבה. לכן מה שעליו לעשות הוא פשוט לשמור על הרכב טוב יותר. חברת הביטוח נתפסת על ידי רבים כמין גוף ערטילאי, לא פרטי, אשר "מצווה" לגנוב ממנו. לדעתם איש אינו ניזוק מהתרמית, והדימוי של חברות הביטוח לא מוסיף להנחה זו. למעשה תרמית של חברת הביטוח היא גניבה לכל דבר בעיני החוק, ומי שמפסיד ממנה הוא הציבור, והרמאי בכלל זה. הרכב שלנו מקל על קשיי הניידות שלנו, בהיותו האמצעי הנוח ביותר להגיע בו ממקום למקום. כשאנחנו עולים על הכבישים העמוסים שלנו, גם אם אנחנו נהגים זהירים וטובים, עלינו לקחת בחשבון את כל האפשרויות ולבטח את עצמנו כנגדן. רק בביטוח אחד- ביטוח החובה- אנחנו מחויבים על פי חוק. זהו ביטוח המבטח אותנו הנהגים, את הנוסעים איתנו ואת כל עוברי הדרך מפני נזקי גוף. אנשים רבים יודעים שהיום אין צורך לפנות לחברת ביטוח כדי לעשות ביטוח. זה אומנם נשמע מופרך ומוזר, אך זה נכון. ישנן מספיק דרכים לבטח את עצמנו בלי לגשת כלל לחברת ביטוח. אין הבדל בפוליסות, לעיתים אין הבדל בשירות, ומה שבטוח- זה חוסך זמן רב, ולעיתים אף חוסך לנו כסף. אחד המקצועות החשובים ביותר בתחום הביטוח, הן עבור המבוטח והן עבור חברת הביטוח, הוא השמאי. השמאי הוא מי שמחליט מהי מידת הנזק באם הוא נגרם, והוא זה אשר מדווח לחברת הביטוח כמה עליה לשלם עבור האירוע. בכל ביטוח רכוש שהוא מקצוע השמאי מהווה את אחד מן המוקדים של הביטוח עצמו, אך כאשר מדובר בתחום ביטוח רכב- מקצוע השמאי תופס מקום מרכזי ביותר. יחד עם החורף מגיעות הסכנות השונות בכביש. נהיגת חורף ידועה כדבר שונה באופן מהותי מנהיגה בכל שאר ימות השנה. נהיגת חורף היא נהיגה בתנאים מסוכנים, לא שגרתיים ולא נוחים, והיא נהיגה קשה יותר. לכן יש להכין את עצמנו ואת רכבנו לנהיגת חורף, על מנת שלא נמצא את עצמנו,חלילה, מבלים את הקיץ בבית החולים, ואת רכבנו משותק במוסך.
|
|
|
|
|
|